Større hurtigbåt settes inn i Øyrekka fra tirsdag 23 juni

Fra tirsdag 23. juni setter AtB inn MS Namdalingen i Øyrekka, mens MF Frøyaferga er på verksted. Det
gir flere reisende plass i en travel periode.

MS Namdalingen er en moderne hurtigbåt fra 2024 med plass til 97 passasjerer og 45 sykler. Båten vil først og fremst betjene passasjerer
til kaiene Sula indre, Bogøyvær, Gjæsingen, Sørburøy, Sauøy og Halten, og legger til ved kaia utenfor Seashell, på motsatt side av vågen fra
fergekaia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Les hele pressmeldingen fra atb her  (PDF, 208 kB)