Kommunale ladepunkter for elbil

Frøya har 24 kommunale ladepunkter for elbil som er til bruk for alle. I tillegg er det en hurtigladestasjon ved Rema 1000 / Kysthaven.

Oversikt over de kommunale ladestasjonene

Ladestasjonene er satt opp på kommunens parkeringsplasser ved Herredshuset og Frøya ungdomsskole.

• Frøya rådhus, Rådhusgata 25
  • Frøya ungdomsskole, Rådhusgata 17

Et bilde som inneholder kart, tekst, plan, atlasAutomatisk generert beskrivelse

Hurtigladestasjon ved Kysthaven / Rema 1000

Et bilde som inneholder plan, diagram, skjematisk, kartAutomatisk generert beskrivelse

Det er ingen parkeringsavgift, men brukere oppfordres til å flytte sin bil når den er ferdig oppladet slik at andre kan lade.

Lade via charge 365

Det står en utfyllende brukerveiledning på ladestasjonene. Ved problemer kan man kontakte support på telefon: 930 95 365

Hva betyr lyset på laderen?

• Grønt lys – Klar eller ferdig ladet
  • Gult lys – autentiserer/Venter på lading
  • Blått pulserende lys – lader
  • Rødt lys – feil

Pris på strøm:

Kr 2,- pr kwh

Om ladepunktene

Ladestasjonene er av typen Zaptec uten fastmontert ladekabel.

• Universalkontakt
  • Mode 3
  • Type 2
  • De kan levere opptil 22KW

Parkeringsplass ved ladepunkt er forbeholdt elbiler (ladbar motorvogn) utenom kontortid (0800 – 1600). Det er ladeplikt for å stå på disse plassene, det vil i praksis si at bilen må være tilkoblet lader.